Byggemarkeder

Skab gennemsigtighed
i hele værdikæden.

Gør data til jeres stærkeste byggesten

Branchen for byggemarkeder er i bevægelse. De seneste års konsolideringer har gjort markedet mere koncentreret, og mindre aktører er gået sammen for at stå stærkere over for både forbrugernes krav og konkurrencen fra internationale webshops.

Samtidig har efterspørgslen fået et markant løft, hvilket lægger ekstra pres på både logistik, lagerstyring og sortimentstilpasning.

Det betyder, at beslutninger i dag skal træffes hurtigere, på et mere oplyst grundlag – og helst med realtidsdata, der kan give et klart billede af hele forretningen.

Marginerne er smalle, og det kræver både overblik, indsigt og fleksibilitet at drive et moderne byggemarked.

Samtidig vokser forventningerne til gennemsigtighed og dokumentation – både internt og eksternt.

Det gælder alt fra performance og sortimentsstyring til klimadata og forsyningssikkerhed. Derfor er det vigtigere end nogensinde at have styr på sit datagrundlag og kunne agere hurtigt, når markedet bevæger sig.

Få data, der arbejder for jer i hele værdikæden

Med stigende krav til digitalisering, dokumentation og effektiv drift er der brug for løsninger, der giver jer overblik og handlekraft – ikke bare flere systemer. I en branche præget af skarp konkurrence og små marginaler hjælper vi jer med alt fra indsamling og håndtering af EPD’er til budgetmodeller, kundebonusaftaler og præcis prissætning.

Her kan du se, hvordan vi hjælper trælaster og byggemarkeder med at få mere ud af deres data:

R

Få realtidsindsigt i salg, lager, kampagner og nøgletal

R

Saml data fra økonomisystem, POS, logistik og sortiment ét sted

R

Automatiser bonusberegning og rabataftaler på kundesegmentniveau

R

Understøt præcis budgettering og forecasting på tværs af afdelinger

R

Følg op på kampagner og sortiment med konkrete, datadrevne analyser

R

Gør det nemt at hente og vedhæfte EPD’er på produkter i salgsflowet

R

Beregning og dokumentering af CO₂-aftryk og LCA’er pr. produkt eller produktkategori

R

Skab det datagrundlag, I skal bruge til ESG-rapportering – uden ekstra bøvl

R

Få dashboards, der gør det let for både butikschefer, ledelse og kæden at følge med

R

Gør jeres forretning mere robust, konkurrencedygtig og klar til fremtiden

Standardløsning til byggemarkeder til ASPECT4

Business Intelligence skaber let adgang til værdifuld indsigt, hurtigere reaktionsevne og en stærkere bundlinje. Ved at omdanne data fra dit ERP system – og eventuelt andre datakilder – til brugbar viden og information, kan brugerne træffe mere kvalificerede beslutninger. Dette gælder uanset virksomhedens størrelse og antallet af brugere.

Med IBM Cognos Analytics kan du integrere mange forskellige datakilder i én samlet model, herved får du et samlet overblik over de kritiske faktorer, der påvirker forretningen. Denne viden kan deles på tværs af organisationen og benyttes eksternt over for leverandører, kunder og andre samarbejdspartnere.

trælast, cognitech, aspekt

Trælast BI - den rette løsning til byggemarkeder

Trælast BI er vores skræddersyede løsning til trælastbranchen. Den sikrer en kort implementeringstid, og du opnår hurtigt værdi af BI-løsningen.

Vi har allerede afdækket de typiske rapporterings- og analysebehov inden for trælastområdet baseret på vores omfattende erfaring med ASPECT4 Trælast.

Derfor dækker Trælast BI de fleste virksomhedsbehov for rapportering og analyse fra starten.

Skulle du have særlige krav til rapportering, er Trælast BI nem at tilpasse uden behov for omfattende specialudvikling. Det er hurtigt at bygge nye dashboard og rapporter, og du kan selv lære at lave dem.

Dermed bliver behovet for ekstern konsulentassistance begrænset. Den fleksibilitet er en af de største fordele ved vores løsning.

Der er ingen begrænsning på, hvad Cognos kan bruges til: køb, lager, salg, sortiment, kampagner, regnskab etc. Der er altid opdaterede data i Cognos.

Ole Sommer Bloch | Brand Data Manager
XL-BYG

Skal I til at bygge videre på jeres dataplatform?

Med en løsning fra CogniTech får I mere end rapporter og dashboards. I får et solidt datagrundlag, der styrker beslutningerne i hverdagen – uanset om det handler om sortiment, kundeaftaler, budgetter eller ESG-krav.

Tag fat i os, og så tager vi gerne en uforpligtende snak om, hvordan den rette løsning kan se ud.

Klar til at komme i gang? Det er vi!

Du er altid velkommen til at booke et møde, ringe eller sende en mail direkte til vores konsulenter - og så tager de gerne en samtale om, hvad der kan være den rette løsning for jeres virksomhed.

Christoffer Lohmann Henriksen

Tlf. +45 4040 3696
chrhe@cognitech.dk

Theis Hartvig Poulsen

Tlf. +45 5353 6084
thepo@cognitech.dk

Book møde direkte i kalenderen